مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه
خانه » News » آزمایشات فشار خون

آزمایشات فشار خون

آزمایشات فشار خون

فشار خون بالا یکی از مسائلی  است که ممکن است برای همه در هر سنینی به وجود بیاید . فشار خون باید در حد نرمال باشد بالا یا پایین بودن غیر طبیعی آن می تواند مشکلاتی برای سایر اعضای بدن به وجود آورد . این مسئله بخصوص با بالا رفتن سن دارای اهمیت می باشد. با روشهای فراوانی می توان پی به فشار خون بالا برد. آزمایش های تشخیص فشار خون در آزمایشگاه پزشکی انجام می شود.در صورتی که فشار خون بالا  برای فرد ثابت شد آزمایش هایی به شرح ذیل از فرد گرفته می شود:

  1. آزمایش خون
  2. آزمایش ادرار
  3. گرفتن نوار قلبی
آزمایش-های-فشار-خون

آزمایش-های-فشار-خون

دلایل انجام آزمایش در صورت فشار بالا

  1. کنترل میزان کلسترول خون

بالابودن میزان کلسترول ارتباط مستقیمی با فشار بالای خون دارد . در این زمان باید برای کنترل فشار خون اقداماتی انجام داد  تا کلسترول خون پایین بیاید.انجام  آزمایشاتی برای ارزیابی میزان کلسترول خون به این امر کمک می کند . سنجیدن کلسترول برای بررسی امکان احتمال بروز بیماری هایی نظیر سکته مغزی و قلبی می باشد. برای درمان این عارضه پزشک داروهایی برای کنترل فشار خون و کاهش کلسترول خون تجویز می کند.

  1. ارزیابی امکان ابتلا به بیماری های خطرناک: یکی از مواردی که باعث فشار خون بالا می شود، بیماری کلیوی و فوق کلیوی از نوع کمیاب آن می باشد. با انجام آزمایش فشار خون می توان این بیماری ها را تشخیص داد.
  2. ارزیابی امکان صدمات وارده به قلب و کلیه : یکی از عوامل ابتلا به بیماری های قلبی و کلیوی فشار خون بالا است با انجام آزمایش خون می توان به وضعیت کلیه پی برد . برای ارزیابی فعالیت قلب نیز نیاز به نوار قلب می باشد.

آزمایش های عادی

آزمایشاتی به طور عمومی وجود دارد که باید همه افراد به طور مرتب آن را انجام دهند. برخی از این آزمایشات برای بررسی  فشار خون می باشد از جمله آزمایش ادرار، آزمایش خون ساده و گرفتن نوار قلب می باشد و در صورتی که نیاز به کاهش وزن باشد پزشک توصیه های لازم را می دهد. همچنین با معاینه قلب و ریه می تواند پی به عارضه های قلبی از طریق بزرگ شدن اندازه قلب در سمت چپ ببرد و در صورتی که ریه پر از مایع باشد تشخیص به امکان آب آوردن ریه بدهد. برای بررسی وضعیت کلیه آزمایش خون و ادرار از فرد گرفته می شود. در صورت مشاهده پروتئین در ادرار امکان ابتلا به بیماری کلیوی وجود دارد و در صورتی که قند دیده شود می توان تشخیص به دیابت داد.

فشار خون بالا تاثیراتی در شبکیه چشم می گذارد. این تغییرات با وسیله مخصوص به نام اوفتالموسکوپ قسمت انتهای چشم دیده می شود. خونریزی در شبکیه در فشار خون بالا دیده می شود.

میزان کلسترول در بدن را می توان با آزمایش خون تعیین کرد. میزان پتاسیم و سدیم به وسیله آزمایش خون تشخیص داده می شود.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم

با تشکر، مدیریت سایت آزمایشگاه آریا

مقالات مرتبط
دیابت چیست

دیابت چیست

دیابت یکی از بیماری‌های مزمن و شایع در سطح جهانی است؛ که اثرات و نشانه‌های آن می‌تواند بسیار متنوع باشد. در این مقاله به بررسی چیستی دیابت، نشانه‌ها، علت‌ها، موارد و مواقع تشخیص و درمان، اثرات بر...

غده تیروئید و اختلالات رایج آن

غده تیروئید و اختلالات رایج آن

غده تیروئید یک غده اندوکرین در گردن و مسئول تولید هورمون‌های تیروئیدی مانند تیروکسین (T4) و تری‌یدوتیرونین (T3) است. این هورمون‌ها نقش بسیار مهمی در کنترل فعالیت سلول‌ها، متابولیسم بدن، سطح انرژی،...

شرایط آزمایش تیروئید

شرایط آزمایش تیروئید

رعایت شرایط آزمایش تیروئید، مهم ترین بخش آزمایش است که باید به دقت توسط بیمار صورت بگیرد. در واقع بخش قابل توجهی از نتیجه آزمایش تیروئید، وابسته به این نکات است. نکاتی از قبیل اینکه آیا لازم است قبل...

چه فاکتورهایی در آزمایش خون بررسی می شود؟

چه فاکتورهایی در آزمایش خون بررسی می شود؟

فاکتورهای مورد بررسی در آزمایش خون سوال بسیاری از افرادیست که میخواهند آزمایش خون داده و یا آن را انجام بدهند. با بررسی فاکتورهای مختلف در خون اطلاعات زیادی درباره وضعیت بدن و سلامتی انسان به دست...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 12 =

تماس سریع