مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه
خانه » News » نشانه های کمبود آهن در بدن

نشانه های کمبود آهن در بدن

نشانه های کمبود آهن در بدن :

نشانه های کمبود آهن در بدن با علائمی همراه است ، در صورتی که با این علائم روبرو هستید حتما به پزشک مراجعه نمایید .

احساس خستگی

یکی از شایع ترین علائم کمبود آهن در بدن احساس خستگی است ، متاسفانه اکثر بانوان به خستگی همیشگی که دارند توجهی نمی کنند و علت آن را امر عادی می دانند این در حالی است که این امر نشان دهنده یک بیماری می تواند باشد که یکی از علت های آن می تواند احساس خستگی باشد .

قاعدگی های سنگین :

یکی دیگر از علائم کمبود آهن در بانوان داشتن قاعدگی های سنگین است ،  بانوانی که در زمان قاعدگی خون بسیار زیادی را از دست می دهند باید حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایند تا درمان سریع تر انجام شود که یکی از علت های قاعدگی های سنگین می تواند کمبود آهن باشد .

نشانه های کمبود آهن در بدن

رنگ پریدگی :

در صورتی که در بدن میزان هموگلوبین کاهش یابد شخص دچار رنگ پریدگی می شود ، یکی از علت های کاهش این هورمون کمبود آهن در بدن می باشد .

تنگی نفس :

در صورتی که در بدن اشخاص میزان اکسیژن کم باشد شخص حتی در زمان تنفس عمیق با کمبود هوا روبرو می شود .

داشتن اضطراب بی دلیل :

در مواقعی که شخص بی دلیل دچار  مضطرب است و احساس آشفتگی می کند می تواند یکی از علائم کمبود آهن در بدن باشد ، علت این امر به دلیل کاهش یافتن میزان اکسیژن در بدن است که سبب فعال شدن سیستم عصبی سمپاتیک در بدن می شود .

ریزش مو :

یکی دیگر از علائم کمبود آهن در بدن می تواند ریزش مو باشد ، البته نیاز به ذکر است که ریش مو 1000 تار مو امری عادی می باشد ، در صورتی که میزان ریزش مو در شخص بیشتر از این مقدار باشد شخص به ریزش مو مبتلا شده است و باید علت  آن را پیدا نماید و سریع تر  درمان آن را آغاز نماید .

مواردی که در بالا ذکر شد هر کدام بیانگر علائم کمبود آهن در بدن می باشد ، البته نمی توان بیان کرد اگر شخص با علائم بالا روبرو شد حتما دچار کمبود آهن است بلکه با انجام آزمایش های مختلف می توان کمبود آهن در بدن را تشخیص داد .

در آزمایشگاه آریا تست های مختلف کمبود آهن به روش های مختلف انجام می شود .

اگر به فکر یک آزمایشگاه خوب در اندیشه هستید بهتر است بدانید که آزمایشگاه آریا در اندیشه قرار دارد .

با تشکر مدیریت سایت  آزمایشگاه تشخیص طبی آریا

 

مقالات مرتبط
چگونه کبد سالم داشته باشیم ؟

چگونه کبد سالم داشته باشیم ؟

چگونه کبد سالم داشته باشیم ؟ می دانستید که بدون کبد حتی زمانی کوتاه مرگ حتمی است ؟ جالب است بدانید قبل از تولد نوزاد خونی که در رگها جریان دارد را کبد می سازد.کبد عضو مهم و حیاتی در بدن می باشد که...

اقدامات لازم در گرفتن آزمایش

اقدامات لازم در گرفتن آزمایش

اقدامات لازم در گرفتن آزمایش  اقدامات لازم برای گرفتن آزمایش چیست این سوالی است که بیشتر مراجعه کنندگان یک آزمایشگاه به صورت مکرر از مسئول آزمایشگاه پرسیده می شود قبل از جواب دادن به این سوال بهتر...

آزمایش DNA در دوران بارداری

آزمایش DNA در دوران بارداری

آزمایش-DNA-در-دوران-بارداری در دوران بارداری آزمایشی جهت تشخیص هویت و اثبات نسب از جنین گرفته می شود، این آزمایش DNA نام دارد. این آزمایش را می توان قبل و بعد از تولد نوزاد انجام داد. DNA ماده...

تست TORCH

تست TORCH

تست TORCH : تست TORCH را جهت بررسی 4 بیماری عفونی در نوزادان و زنان باردار انجام می دهند ، علت انجام این تست این است که بیماری اگر مادر دارد به نوزاد منتقل نشود زیرا در بدو تولد برای نوزاد یکسری...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − یک =

تماس سریع