مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه
خانه » News » نکات مهم در آزمایش گرفتن

نکات مهم در آزمایش گرفتن

 

نکات مهم در آزمایش گرفتن

نکات مهم در آزمایش گرفتن

  • یکی از موارد بسیار مهم که باید در آزمایش گرفتن به آن توجه کنیم زمان آزمایش است زیرا مواد در بدن به صورت شبانه روزی در حال تغییر است و به همین دلیل باید در ساعت خاصی انجام دهیم .
  • بسیاری از افراد در زمان خواب و یا بیداری ، بدنشان دچار تغییراتی می شود برای مثال برای گرفتن آزمایش تستوسترون باید حتماً صبح زود انجام شود ولی برای پرولاکتین می توانیم چند ساعت بعد از بیدار شدن این آزمایش را انجام دهیم .
  • یکی از نکات بسیار مهم در آزمایش ورزش کردن می باشد که می تواند در نتیجه آزمایش تاثیر گذار باشد .
  • در آزمایش های سرپایی بیمار حتماً بعد از رسیدن به آزمایشگاه باید حدود 10 دقیقه استراحت کند تا سطح مواد در بدنش به ثبات و پایداری برسد .
  • در آزمایش کورتیزول نیاز است قبل از انجام این آزمایش خواب راحت و بدون هیچ گونه استرس داشته باشید .
  • بارداری یکی از مواردی است که می تواند بسیار تاثیر گذار در نتیجه آزمایش باشد زیرا گلبول های سفید در بارداری افزایش پیدا می کند و گلبول های قرمز کاهش پیدا می کند .
  • توصیه می شود در صورت بارداری حتماً به مسئول آزمایشگاه اطلاع دهید .
  • در صورتی که بیمار در دوران قاعدگی به سر می برد باید حتماً به مسئول آزمایشگاه اطلاع دهد زیرا به دلیل تغییرات هورمونی در بدن می تواند نتیجه آزمایش را تغییر دهد و به همین دلیل باید پزشک روز آخر دوران قاعدگی را بداند و با در نظرگرفتن محدوده های طبیعی بدن آن را بررسی کند .
  • در بسیاری موارد ما نمی توانیم به صورت قطعی از نتیجه آزمایش تصمیم گیری کنیم زیرا شاید با وجود رعایت همه ی موارد باز هم نیاز به تکرار آزمایش باشد .
  • در مواقعی که به نتیجه آزمایش مشکوک شویم باید دوباره آزمایش انجام شود تا به نتیجه درست دست یابیم .
  • توجه داشته باشید یکی از موارد لازم اطلاعات درست به مسئول آزمایشگاه است برای مثال سن ، دوره قاعدگی ، سوابق بیماری از جمله مواردی محسوب می شوند که می تواند در نتیجه آزمایش تاثیر گذار باشد .

برخی از خدمات آزمایشگاه آریا

نمونه گیری

بخش بیوشیمی

هورمون شناسی

بخش میکروبیولوژی

بخش سورولوژی

بخش هماتولوژی

راههای ارتباطی با آزمایشگاه پزشکی

شهر جدید اندیشه- فاز سه-خیابان آزادی-مجتمع آپادانا-آزمایشگاه آریا

02165565770-02165555770

مقالات مرتبط
دیابت چیست

دیابت چیست

دیابت یکی از بیماری‌های مزمن و شایع در سطح جهانی است؛ که اثرات و نشانه‌های آن می‌تواند بسیار متنوع باشد. در این مقاله به بررسی چیستی دیابت، نشانه‌ها، علت‌ها، موارد و مواقع تشخیص و درمان، اثرات بر...

غده تیروئید و اختلالات رایج آن

غده تیروئید و اختلالات رایج آن

غده تیروئید یک غده اندوکرین در گردن و مسئول تولید هورمون‌های تیروئیدی مانند تیروکسین (T4) و تری‌یدوتیرونین (T3) است. این هورمون‌ها نقش بسیار مهمی در کنترل فعالیت سلول‌ها، متابولیسم بدن، سطح انرژی،...

شرایط آزمایش تیروئید

شرایط آزمایش تیروئید

رعایت شرایط آزمایش تیروئید، مهم ترین بخش آزمایش است که باید به دقت توسط بیمار صورت بگیرد. در واقع بخش قابل توجهی از نتیجه آزمایش تیروئید، وابسته به این نکات است. نکاتی از قبیل اینکه آیا لازم است قبل...

چه فاکتورهایی در آزمایش خون بررسی می شود؟

چه فاکتورهایی در آزمایش خون بررسی می شود؟

فاکتورهای مورد بررسی در آزمایش خون سوال بسیاری از افرادیست که میخواهند آزمایش خون داده و یا آن را انجام بدهند. با بررسی فاکتورهای مختلف در خون اطلاعات زیادی درباره وضعیت بدن و سلامتی انسان به دست...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − پنج =

تماس سریع