مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه
خانه » News » کمبود ویتامین A در نوجوانان باعث شب کوری

کمبود ویتامین A در نوجوانان باعث شب کوری

کمبود ویتامین A در نوجوانان باعث شب کوری

کمبود ویتامین A در نوجوانانی باعث شب کوری ، کدری و خشکی پوست و مخاط می شود .ویتامین D یکی از ویتامین هایی است که در سنتز و استحکام بافت استخوانی نقش دارد که نیاز به این ویتامین در دوران نوجوانی افزایش می یابد .

بدن برای رشد سلولی به ویتامین هایی مانند A ، C ، E نیازمند است که در دوران نوجوانی به علت افزایش تقسیم های سلولی و رشد سلولی نیاز به این ویتامین ها افزایش می یابد .

ویتامین A از منابع حیوانی به صورت رتینول و از منابع گیاهی به صورت بتا کاروتن در اختیار بدن قرار داده می شود . این ویتامین نقش بسیار حیاتی در دوران نوجوانی دارد و کمبود آن باعث عوارض متعددی مانند شب کوری ، کدری و خستگی و خشکی پوست می شود .

جگر ، روغن ماهی گوشت ، زرده تخم مرغ و تخم مرغ کامل ، شیر ، پنیر ، روغن حیوانی و کرده از منابع گیاهی ، میوه ها و سبزی های زرد و نارنجی رنگ و همچنین سبزی های با رنگ سبز تیره از منابع غنی کاروتن محسوب می شوند .هویج ، اسفناج ، کدو حلوایی ، کلم بروکلی ، زردآلو ، هلو ، سیب ، انبه ، پرتغال و طالبی از منابع گیاهی غنی از این ویتامین به شمار می روند.

بهترین ویتامین ها

داشتن تغذیه ای سالم همراه با مصرف همه مواد غذایی به صورت تازه و سالم شروع می شود .این بهتر از آن است که به کودکان غذاهای فست فودی و یا غذاهای کم ارزش بدهیم و بخواهیم ویتامین های مورد نیازشان را به وسیله مکمل ها جبران نماییم . شما می توانید همه ویتامین ها و مواد معدنی را در غذاهای کربوهیدرات و پروتئین بالا دارند پیدا کنید به جز چربی ها .

بهترین غذاها با ویتامین های بالا در میوه و سبزیجات تازه یافت می شوند .برای اینکه به کودکمان ویتامین بیشتری برسد ، تنوع غذا مهم است و نه میزان آن .اگر فرزند شما غذاهای خاصی را به عنوان مثال سبزی دوست نداشته باشد بهتر است چندین روز از سرو آن خودداری کنید و بعد دوباره آن را به صورت دیگری به او بدهید.

برخی از خدمات آزمایشگاه آریا

نمونه گیری

بخش بیوشیمی

هورمون شناسی

بخش میکروبیولوژی

بخش سورولوژی

بخش هماتولوژی

راههای ارتباطی با آزمایشگاه پزشکی

شهر جدید اندیشه- فاز سه-خیابان آزادی-مجتمع آپادانا-آزمایشگاه آریا

مقالات مرتبط
دیابت چیست

دیابت چیست

دیابت یکی از بیماری‌های مزمن و شایع در سطح جهانی است؛ که اثرات و نشانه‌های آن می‌تواند بسیار متنوع باشد. در این مقاله به بررسی چیستی دیابت، نشانه‌ها، علت‌ها، موارد و مواقع تشخیص و درمان، اثرات بر...

غده تیروئید و اختلالات رایج آن

غده تیروئید و اختلالات رایج آن

غده تیروئید یک غده اندوکرین در گردن و مسئول تولید هورمون‌های تیروئیدی مانند تیروکسین (T4) و تری‌یدوتیرونین (T3) است. این هورمون‌ها نقش بسیار مهمی در کنترل فعالیت سلول‌ها، متابولیسم بدن، سطح انرژی،...

شرایط آزمایش تیروئید

شرایط آزمایش تیروئید

رعایت شرایط آزمایش تیروئید، مهم ترین بخش آزمایش است که باید به دقت توسط بیمار صورت بگیرد. در واقع بخش قابل توجهی از نتیجه آزمایش تیروئید، وابسته به این نکات است. نکاتی از قبیل اینکه آیا لازم است قبل...

چه فاکتورهایی در آزمایش خون بررسی می شود؟

چه فاکتورهایی در آزمایش خون بررسی می شود؟

فاکتورهای مورد بررسی در آزمایش خون سوال بسیاری از افرادیست که میخواهند آزمایش خون داده و یا آن را انجام بدهند. با بررسی فاکتورهای مختلف در خون اطلاعات زیادی درباره وضعیت بدن و سلامتی انسان به دست...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + هشت =

تماس سریع