مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه
خانه » News » آزمایش های ضروری در مردان

آزمایش های ضروری در مردان

آزمایش های ضروری  در مردان

آزمایش های  ضروری در مردان عبارتست از آزمایش سرطان پروستات ،آزمایش سرطان روده بزرگ ،آزمایش فشار خون بالا ، تشخیص سطح کلسترول، آزمایش دیابت نوع 2، آزمایش HIV، آزمایش کوری تدریجی که اگر هر کدام از آزمایش ها صورت بگیرد در صورتی که فرد به سرطان مبتلا شده باشد با تشخیص به موقع می توانیم به درمان کمک کنیم و یا حتی از خیلی از بیماری های دیگر جلوگیری کنیم .

آزمایش سرطان پروستات

یکی از بیماری های شایع میان مردان سرطان پروستات می باشد که در برخی افراد این نوع سرطان رشد سریع و در برخی دیگر رشد کندی دارند در صورتی که این نوع سرطان را به موقع تشخیص دهیم می توانیم در عملکرد درمانی موفق تر باشیم معمولاً آزمایش سرطان پروستات به صورت معاینه انگشتی مقعد (DRE ) و آزمایش خون آنتی ژن  منحصر به پروستات (PSA ) صورت می گیرد .توجه داشته باشیم قبل از هر گونه آزمایش با پزشک خود مشورت کنید. سرطان بیضه از جمله بیماری بسیار خطرناک است که حتماً به پزشک مراجعه کنید تا پزشک با انجام دادن آزمایش های فیزیکی شما را چکاب کند .

آزمایش سرطان روده بزرگ

بیشترین عامل مرگ در آقایان بر اثر سرطان روده ی بزرگ اتفاق می افتد که با پیشرفت این نوع سرطان باعث گسترش به دیگر قسمت های بدن می شود و باعث مرگ در افراد می شود این آزمایش را معمولاً برای افراد در سن 50 سالگی توصیه می کنند که با روش کونولوسکوپی برای تشخیص آزمایش سرطان روده بزرگ استفاده می کنند . که با کمک لوله ای که در انتهای آن دوربین کوچکی متصل است که به خوبی پزشک می تواند در صورت بروز سرطان تشخیص دهد .

آزمایش سرطان پوست

سرطان پوست یکی از سرطان های خطرناک است که باعث تغییر رنگ در پوست بیمار می شود در صورتی که بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید یا برای برنزه کردن از دستگاه های سولار استفاده کنید خطر مبتلا شدن به این سرطان افزایش می یابد .آزمایشی که برای سرطان پوست صورت می گیرد باید به صورت مرتب انجام شود تا در صورت هر گونه تغییری در شکل ،رنگ و یا اندازه سریع برای درمان اقدام شود .

آزمایش فشار خون

با افزایش سن اغلب افراد با بیماری فشار خون مبتلا می شوند و در صورت نادیده گرفتن این بیماری می تواند علائم خطرناکی را به همراه داشته باشد که بیماری هایی که ناشی از فشار خون عبارتست از بیماری های قلبی ، سکته مغزی ، نارسایی کلیه بهتر است برای جلوگیری از این بیماری ها آزمایش فشار خون دهید و مقدار چک کردن فشار خون بستگی به نوع بیماری ما و علائم موجودی که پیش می آید دارد .

آزمایش سطح کلسترول

یکی از آزمایش های بسیار مهم و ضروری است زیرا این بیماری با سفت و تنگ شدن شریان ها علائم حمله بیماری قلبی یا سکته مغزی را می تواند با خود به همراه داشته باشد .این آزمایش  سطح کلسترول کلی را بررسی می کنند و در صورت بررسی های لازم خطر ابتلا به سکته مغزی یا دیابت و … کاهش می یابد .

آزمایش دیابت نوع 2

بسیاری از افراد دچار بیماری دیابت هستند ولی امکان دارد در جریان نباشند در صورتی که دیابت کنترل نشود احتمال مبتلا شدن به بیماری های قلبی ، سکته مغزی و یا دیگر بیماری ها زیاد است .این آزمایش به صورت ناشتا انجام می شود و بهتر است هر چند سال یکبار برای جلوگیری از دیابت این آزمایش انجام شود و در صورتی که مبتلا به کلسترول و یا فشارخون هستید حتماً انجام آزمایش ها را زودتر شروع کنید .

آزمایش HIV

این ویروس خطرناکی است که از طریق خراش در پوست ، ترشحات بدن ،روابط جنسی و یا .. از فردی به دیگری منتقل پیدا می کند توصیه می شود این آزمایش حتماً انجام شود تا درصورت مبتلا شدن بتوانید با پزشک خود در این ضمینه صحبت کنید .

برخی از خدمات آزمایشگاه آریا

نمونه گیری

بخش بیوشیمی

هورمون شناسی

بخش میکروبیولوژی

بخش سورولوژی

بخش هماتولوژی

راههای ارتباطی با آزمایشگاه پزشکی

شهر جدید اندیشه- فاز سه-خیابان آزادی-مجتمع آپادانا-آزمایشگاه آریا

02165565770-02165555770

مقالات مرتبط
دیابت چیست

دیابت چیست

دیابت یکی از بیماری‌های مزمن و شایع در سطح جهانی است؛ که اثرات و نشانه‌های آن می‌تواند بسیار متنوع باشد. در این مقاله به بررسی چیستی دیابت، نشانه‌ها، علت‌ها، موارد و مواقع تشخیص و درمان، اثرات بر...

غده تیروئید و اختلالات رایج آن

غده تیروئید و اختلالات رایج آن

غده تیروئید یک غده اندوکرین در گردن و مسئول تولید هورمون‌های تیروئیدی مانند تیروکسین (T4) و تری‌یدوتیرونین (T3) است. این هورمون‌ها نقش بسیار مهمی در کنترل فعالیت سلول‌ها، متابولیسم بدن، سطح انرژی،...

شرایط آزمایش تیروئید

شرایط آزمایش تیروئید

رعایت شرایط آزمایش تیروئید، مهم ترین بخش آزمایش است که باید به دقت توسط بیمار صورت بگیرد. در واقع بخش قابل توجهی از نتیجه آزمایش تیروئید، وابسته به این نکات است. نکاتی از قبیل اینکه آیا لازم است قبل...

چه فاکتورهایی در آزمایش خون بررسی می شود؟

چه فاکتورهایی در آزمایش خون بررسی می شود؟

فاکتورهای مورد بررسی در آزمایش خون سوال بسیاری از افرادیست که میخواهند آزمایش خون داده و یا آن را انجام بدهند. با بررسی فاکتورهای مختلف در خون اطلاعات زیادی درباره وضعیت بدن و سلامتی انسان به دست...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 11 =

تماس سریع