مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه
خانه » News » نشانه های کمبود کلسیم در بدن

نشانه های کمبود کلسیم در بدن

علائمی در بدن به ما هشدار می دهند که ما کمبود کلسیم داریم، و چنان چه کلسیم مناسب بدن را تامین نکنیم دچار مشکلات فراوانی می شویم کلسیم به صورت فراوان در مواد غذایی یافت می شود. ولی بعضی مواقع ما قادر به مصرف کامل این مواد نیستیم و یا بدن ما قادر به جذب کلسیم نیست.

نشانه های کمبود کلسیم در بدن
•  بی حس شدن بدن
•  درد و گرفتگی شدید عضلات
•  احساس سوزش در دست و پاها
•  شكستگی‌های مكرر دست و پا
•  پوکی استخوان
نشانه های کمبود کلسیم

کدام مواد طبیعی حاوی کلسیم هستند

هنگامی که صحبت از مصرف مقدار كافی كلسیم می‌شود، بیشتر مردم به یاد قرص‌ها و مكمل‌های كلسیم می‌افتند. در حالی كه بهتر است با بیشتر کردن مقدار كافی مواد غذایی حاوی كلسیم مشكل را برطرف كرد.

 ماست :
بر ای داشتن استخوان های سالم و مستحکم باید کلسیم مناسب به بدن برسانیم . زیرا كمبود آن موجب بروز مشكلات استخوانی و پوكی استخوان می‌شود. البته این مشكلات، كیفیت زندگی فرد را نیز تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. ماست از مواد مغذی حاوی کلسیم می باشد.

شیر :
شیر یكی از بهترین منابع كلسیم است،  البته علاوه بر شیر و ماست و دیگر محصولات لبنی، سبزیجات سبزرنگ مانند بروكلی و اسفناج نیز حاوی مقدار مناسبی كلسیم است.

اهمیت كلسیم برای بدن

تقزیبا  نود درصد كلسیم موجود در بدن در دندان‌ها و استخوان‌ها ذخیره می‌شود. البته علاوه بر سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها، بسیاری دیگر از فعالیت‌های بدن نیز به وجود مقدار كافی كلسیم وابسته است.بنابراین كاملا مشخص است كمبود كلسیم می‌تواند چه عوارضی ایجاد كند؛ در شرایطی كه بدن با كمبود كلسیم روبه‌رو باشد برای انجام فعالیت‌های خود كلسیم مورد نظر را از استخوان‌ها و دندان‌ها تامین می‌كند. به همین دلیل هم بتدریج سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها به خطر می‌افتد.

مصرف ویتامینD

برای سلامت استخوان‌ها ویتامین D را نیز فراموش نكنید. وجود این ویتامین برای استفاده مناسب كلسیم موجود در بدن مفید و ضروری است. می‌توانید این ویتامین را از مواد غذایی خاصی مانند ماهی یا محصولاتی كه حاوی ویتامین D هستند، مانند شیر و آبمیوه‌های حاوی این ویتامین، دریافت كنید.

با تشکر مدیریت سایت آزمایشگاه پزشکی آریا

مقالات مرتبط
دیابت چیست

دیابت چیست

دیابت یکی از بیماری‌های مزمن و شایع در سطح جهانی است؛ که اثرات و نشانه‌های آن می‌تواند بسیار متنوع باشد. در این مقاله به بررسی چیستی دیابت، نشانه‌ها، علت‌ها، موارد و مواقع تشخیص و درمان، اثرات بر...

غده تیروئید و اختلالات رایج آن

غده تیروئید و اختلالات رایج آن

غده تیروئید یک غده اندوکرین در گردن و مسئول تولید هورمون‌های تیروئیدی مانند تیروکسین (T4) و تری‌یدوتیرونین (T3) است. این هورمون‌ها نقش بسیار مهمی در کنترل فعالیت سلول‌ها، متابولیسم بدن، سطح انرژی،...

شرایط آزمایش تیروئید

شرایط آزمایش تیروئید

رعایت شرایط آزمایش تیروئید، مهم ترین بخش آزمایش است که باید به دقت توسط بیمار صورت بگیرد. در واقع بخش قابل توجهی از نتیجه آزمایش تیروئید، وابسته به این نکات است. نکاتی از قبیل اینکه آیا لازم است قبل...

چه فاکتورهایی در آزمایش خون بررسی می شود؟

چه فاکتورهایی در آزمایش خون بررسی می شود؟

فاکتورهای مورد بررسی در آزمایش خون سوال بسیاری از افرادیست که میخواهند آزمایش خون داده و یا آن را انجام بدهند. با بررسی فاکتورهای مختلف در خون اطلاعات زیادی درباره وضعیت بدن و سلامتی انسان به دست...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − دو =

تماس سریع